Mehmet Baykal

seyahat python programming kitap alinti

San Francisco 2014

<p> "Is degisikligi yapiyorum, kafa dagitmam lazim" bahanesine siginarak ve sevgili dostum Tugi'nin ve esinin de davetiyle bu sefer yolculuk San Francisco, Los Angeles ve New York'a. </p><p> Acele ile hemen 3 gun sonrasina New York aktarmali S F biletimi aliyorum, neyse ki gecen sene USA maceram ( gerci macera denemez, New York biletini gidis donus ucuz bir fiyata aldiktan sonra, D&R dan bir de New York kitabi aliyorum, gece sabaha kadar okuyup, ya ben zaten gitmis kadar oldum, ne gerek var yorulmaya deyip sabah 05 deki ucaga binmeyip sirkete calismaya gidiyorum) dolayisiyla 10 yillik vizem var :) </p><p> Bu sefer usenmeyip havaalanina gidiyorum :) 10 saatlik ucustan sonra ilk durak New York JFK havaalani. Aktarma icin sadece 50 dakikam var. Security ofisine almasinlar mi? Bi yarim saat beklettiler, neyse ucak kacti tabiki. Gorevlilere onca dil doktukten sonra sira geldi ucak biletini aldigim firmaya, bir sonraki ucak icin bilet ayarlamaya. Kosturmaca icinde sonraki San Francisco ucagina yetisiyorum. Havaalaninda Tugi sagolsun beni karsiliyor, ve esi ile beni bir kac gun evlerinde misafir ediyorlar. </p><p> Ilk gun SF sehir merkezini tek basima dolasiyirum. Cok sakin bir sehir. Sehrin disina dogru tam bir kasaba havasi hakim, ve halk genelde daha sakin olan kucuk yerlesim yerlerini tercih ediyor, buralara da aslinda SF gibi (California eyaleti icerisinde) "city" deniliyor, ama daha huzurlu ortamlari var. </p><p> Tugi ile sonraki gun Carmel e gidiyoruz. Cok guzel bir yer. Yaptigimiz kahvaltiyi hala unatimiyorum, hele su an Moskova'da bulundugum icin, America'daki yemeklerle kiyaslamaya kalkinca son derece kotu oldugunu soyleyebirim, Moskova'yi sonraki yazida bahsedecegim. </p><p> Bir diger gun hiking yapmaya gidiyoruz. Burada insanlar surekli bir aktivite icindeler. Kapali spor salonlari yerine kendilerini dogaya atiyorlar. Tabi dogayi da koruyorlar. Yolda giderken, dag basinda arabanin onune basi bos bir hindi cikar mi ulkemizde? Katiyen :) Bulsak hemen oracikta yakariz mangali acariz siseyi :) Arabalarinin arkasina bisiklet takanlari anliyoruz, biz de biniyoruz ara sira ama araba arkasina romork takip kendi atiyla dogada dolasmaya gidenler var yahu :) Cok sasirtti beni. Neyse hiking (doga yuruyusu diyelim) yapiyoruz, surekli tavsanlar cikiyor zipliyor sagdan soldan, nerde benim tufenkim, sapanim :) diyorum Tugi'ye. Ah bi Turkiye'de olaydik, aksama guzel bi ziyafet cekerdik diyorum :) Neyse sadece fotograflarini cekiyoruz. Kurulu medeniyeti yikmayalim. </p><p> Tugi'ler ve arkadaslari ile bir aksam iyice egleniyoruz. Sonrasinda daha 2 gunum var napsam diye dusunurken, Los Angelas a gidip gelme fikri ortaya cikti. </p><p> Hemen 2 gunluk araba kiraliyoruz bana, ama gelmisken America'ya Camaro kiralamak lazim :) Ertesi sabah havaalanindan araci alip yaklasik 600 km lik San Francisco - Los Angeles aradisini okyanus kiyisindan manzaraya hayran kalarak, her firsatta mola vererek ancak 12 saat gibi bir surede gidiyorum. Los Angeles da aksam biraz gezinti ardindan, burada konakliyorum. Sabah yine kisa bir sehir turu ardindan yola cikip aksam saatlerinde San Francisco da havaalaninda olcak sekilde yola cikiyorum, bu sefer duraklamadan otoyoldan gidiyorum cunku ucagi kacirmamaliyim, tatil donusu yeni ise baslicaz :) </p><p> Gelmisken eski bir kac dostu da gormeden olmaz tabi, Is Bankasi'nda beraber calistigimiz iki arkadasi da ziyaret edip havaalanina donuyorum. </p><p> Ucak donuste de New York aktarmali fakat iki ucus arasi 12 saat gibi sureye sahibim. Tabi bu firsat kacmaz, New York sokaklarinda, Manhattan parkinda, Times Square'da gezinti yaptiktan sonra havaalanina donuyorum. Gezi boylece bitiyor ama macera Turkiye'ye inince de devam ediyor. Hepi topu bi tanecik sirt cantasiyla yapiyorum tum seyehatlaerimi ve cantami hep yanima alirim ucakta, ama New York da rahat dolasabilmek icin cantayi aktarmali ucus icin bagaja verdim. Ataturk havaalaninda bekliyorum bekliyorum canta gelmiyor, meger New York da kalmis bizim canta. Bir sonraki ucusta Istanbul'a gelen cantayi sagolsunlar eve kadar getirdiler. Tabi, bagajim olmadigi icin elimi kolumu sallayarak taksi ile eve donuyorum(not; ev anahtarini mutlaka kimlik gibi cebinizde tasiyin, asla cantaya guvenmeyin, aksi halde cilingir ile gece devam edecekti :)). </p><p> Mehmet Baykal </p>